10 Kasım 2013 Pazar

Öğretim Teknolojilerinin Temelleri

Neden Bu Kitap?

Türkçe’de “el kitabı, rehber” anlamına gelen “handbook”, genellikle bilim dünyasında, özellikle de eğitimde, o alandaki temel konulara değinen ve o konuyla ilgili temel bilgileri okuyucuyla buluşturan kapsamlı kitaplara verilen addır. Alanımızın önde gelen kuruluşlarından AECT tarafından yayınlanan, öğretim teknolojilerinin temel konularını yeni bir bakışla derinlemesine inceleyip akademik bir dil kullanarak, okuyucularına alanla ilgili derli toplu bilgi verme ve beceri kazandırma olanakları sunan “Handbook of Research for Educational Communications and Technology” kitabı; öğretim teknolojileri alanında çalışan ya da çalışmak isteyen kişilere önemli katkısı olacak bir rehber kitaptır ama eserin dili ne yazık ki İngilizce’dir.

Türkiye’de öğretim teknolojileri alanının sağlıklı bir şekilde oluşması, gelişmesi ve yerleşmesi isteniyorsa bu konudaki temel eserlerin yetkin akademisyenlerce Türkçe’ye çevrilmesi ve ülkemizdeki çalışmalara vurgu yaparak alana kazandırılması gerekmektedir. Bu eser ile öğretim teknolojileri alanında her düzeyde yaşanan Türkçe kaynak ihtiyacını gidermeyi; alan ile ilgili bölümlerde öğrenim gören lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, bu bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının, teknolojiyi kendi branşlarıyla bütünleştirmek isteyen kişilerin temel bilgi ve becerilerine katkıda bulunmayı amaçlamaktayız.

Şubat 2013
Prof. Dr. Kürşat ÇAĞILTAY
Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ

Kitapla ilgili ayrıntılı bilgilere:

http://www.academia.edu/attachments/31327284/download_file

http://pegem.net/kitabevi/139214-Ogretim-Teknolojilerinin-Temelleri-kitabi.aspx

adreslerinden ulaşabilirsiniz :)

2 yorum: